Van paradijs naar paradijs.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Swarts - WaarBenJij.nu Van paradijs naar paradijs.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Swarts - WaarBenJij.nu

Van paradijs naar paradijs..

Blijf op de hoogte en volg Yvette

11 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland


Hey lieve mensen thuis!

Jullie dachten vast dat ik was overleden nu ik zo lang niks had laten horen, maar ik was gewoon te druk met snorkelen, zonnen en cocktails drinken. Niks aan de hand ;]
Maar nee, sorry voor mijn lange afwezigheid maar ik moest blij zijn met 5 minuutjes wifi per dag en daarin kon ik natuurlijk weinig kwijt. Om jullie toch een beetje op de hoogte te houden heb ik als een malle foto's geupload op facebook zodat jullie een beetje wisten waar ik uithing, en om jullie jaloers te maken ofcourse.

Het voelt echt alsof ik al een jaar aan het rondreizen ben. Zoveel dingen gedaan in de afgelopen 6 weken sinds ik vertrok uit het vertrouwde Surfers Paradise. Nou ik kan je vertellen, dat paradise deel kunnen ze beter aan andere delen van de east coast geven. Echt in paradijsjes verbleven tijdens mn trip. Ik weet niet zo goed waar ik moet starten omdat ik zoveel heb gedaan maar ik zal even een samenvatting geven van hoe ik alles heb ervaren.

Ten eerste het in hostels slapen is me enorm meegevallen. Dacht echt dat het een ramp zou zijn maar de hostels waar je gewoon rond de 25-35 dollar per nacht voor betaald zijn echt schoon en de douches zijn warm :]
Bij veel hostels krijg je gratis ontbijt en het is natuurlijk super gezellig met al die verschillende reizigers op een kamer. Ik sliep meestal in 8 person dorms. Soms niet ideaal voor je nachtrust, maar wel gezellig.
Toch een soort van OCD, ben ik niet een fan van de keukens gebruiken dus ik heb natuurlijk als een malle noodles gegeten die, ook niet verkeerd, 50 cent bij de supermarkt kosten. Maar ik verlang af en toe wel naar een lekkere maaltijd koken. Maar die 50 cent noodles kan ik dan af en toe inwisselen voor een wat duurdere verse maaltijd xD

Ik heb tijdens mijn reis aan de oostkust eigenlijk al in Brisbane, mn eerste stop, mensen leren kennen waar ik tot aan het noorden mee heb samen gereisd. De meeste mensen boeken hier bij dezelfde reisorganisatie en doen dan precies dezelfde dingen, slapen in dezelfde hostels en hebben dezelfde busreis. Dus van sommige mensen kwam je niet meer af ;p
Ik heb de meeste tijd opgetrokken met een Belgisch meisje en 2 Schotse. Erg goed voor mn Engels die laatste, want holy wat een uitspraak hebben die.
Qua trips heb ik me helemaal uitgeleefd. Heb echt toffe dingen gedaan. Als eerste naar Fraser Island waar ik zelfs heb autogereden. Gelukkig weinig verkeer op het strand. Af en toe alleen een dingo die je moet ontwijken of high tide ;p Echt super mooie meren en stranden gezien op het eiland en het in een groepje van 8 in een auto rondrijden was een super ervaring.
Daarna het castaway avontuur, wat niet echt iets voor mij leek. Ten eerste maakte de eerste dag stortregen het nog meer lijken alsof we echt gestrand waren. Het feit dat er echt geen douches en wc's waren maakte mij natuurlijk nog enthousiaster haha. Nee dit klinkt allemaal heel erg maar ik heb echt 3 super dagen gehad. We zijn er met een mini stuntvliegtuigje heengevlogen en dan bedoel ik ook echt kotsmisselijk aankomen. Het slapen in een tent is me prima bevallen, zelfs met de 1 meter lange leguanen om je tent heen. Het naar de wc gaan in de natuur is ook een hele ervaring met een ranzige kikker naast je die je aanstaart. Naast de eerste dag regen hebben we daarna 2 dagen 35 graden gehad dus genoeg tijd om het onbewoonde eiland te ontdekken met de groep van 15. 's Avonds een hoop alcohol in je mik en je slaapt heerlijk. Wel stond ik te springen om weer naar huis te gaan. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een hostel douche en bed.
Daarna de whitsundays wat absoluut de highlight van mn trip is geweest. 3 dagen op een zeilboot met 60 mensen en alleen maar bountystranden, dolfijnen en nemovisjes om je heen. Gelukkig hadden we ook nog 3 dagen 35 graden!
Helaas werd de week erna mn raftingavontuur gecanceld omdat de rivier overstroomd was. Er was weer een tornado in het noorden met noodweek dus helaas ging die trip niet door. Gelukkig zijn hier nog genoeg opties voor in nieuw-zeeland.
Op magnetic Island heb ik met 3 meiden een barbieauto gehuurd en ja ja.. na alle drama met het links fietsen heb ik daar toch mooi autogereden. Aan de linkerkant met verkeer en stoplichten included.
In Cairns ook weer een ding van mn bucketlist gedaan, scubadiven bij de great barrier reef. Echt een super ervaring. Wel iets enger en lastiger dan ik had verwacht want ik voelde toch een soort alsof ik moest happen naar lucht toen ik al 30 minuten onder water was. Wel leuk om turtles te zien en te voelen aan al het reef.

Daarna was het vliegen naar Sydney waar ik leuk werd opgewacht door pap en mam :] Echt heel leuk om bezoek te krijgen zo ver weg en even wat dagen samen door te brengen. Ook niet verkeerd om na zo'n lange tijd in hostels weer even in een kingsizebed te slapen en een eigen badkamer te hebben. En niet te vergeten een eigen maaltijd koken :] Ik heb me uitgeleefd! Daarnaast super leuke trips gedaan in Sydney en de stad ontdekt. Toen was het weer afscheid nemen na 5 daagjes, waarna ik nog 2 dagen in Sydney verbleef omdat er ook een vriendin van mij uit Nederland was. Daarna doorgevlogen naar Melbourne. Naar mijn mening de leukste stad van Australie. Echt zo gezellig knus met overal heerlijk eten. Ik ben vanuit Melbourne naar de Great Ocean Road geweest, echt een prachtige kustroute. Ook ben ik naar Phillip Island geweest wat beroemd is om de pinguin parade. 's Avonds laat 2000 pinguins vanuit het water naar hun huisjes op het strand zien hobbelen. Echt zo gaaf om dat te zien en erg tempting om fotos te nemen, maar dat mag helaas niet om de oogjes van de kleine beestjes te beschermen. Begrijpelijk. Google allemaal maar even pinguin parade phillip island en je krijgt een idee van wat ik heb gezien!

En toen was het wisselen van land, Ik ben dinsdag naar New Zealand gevlogen. Echt weer even een nieuwe wereld. Ik stond bijvoorbeeld met australische dollars bij de kassa, maar daar kan je hier natuurlijk helemaal niet mee betalen. duuuuh! Ook heb ik al geleerd dat nieuw zeelanders kiwis heten omdat het dier 'de kiwi' symbool staat voor het land en niet het groene zoete fruit. oeps ;p
Ik heb 3 dagen in Auckland gehad en ga morgen beginnen aan een maand reizen in dit prachtige land. Echt overal waar je kijkt zijn mooie landschappen. Ik moet zeggen dat ik weinig kennis heb van dit land dus heb me als een malle ingelezen de afgelopen dagen, maar ik reis gelukkig met een bus die de weg weet en weet waar alle gave plekken zijn. Het is een soort van georganiseerde reis alleen zijn de tours allemaal optional. Dus ik zie het wel. Ik ben in ieder geval van plan veel te gaan hiken om zoveel mogelijk landschap te zien. Of er nog een bungeejump bij kan ga ik nog even overwegen.
Ik zal bij de fotos even een kaartje doen van mn trip. Misschien zegt het jullie net zoveel als mij maar het is voor het idee. Ik eindig in ieder geval in Christchurch, vast wel bekend bij de meeste ;]
Ik heb wel al het enige wat op mn to-do lijstje stond voor new zealand af kunnen strepen sinds gisteren. Ik heb hobbit land gezien! Echt super gaaf! 2 uur lang rondgelopen met een guided tour tussen alle hobbit holls. Ik heb geprobeerd over het hekje te springen waar Bilbo in de film overheen jumped om daarna 'Im going on an adventure' te schreeuwen. Ook heerlijk een biertje gedronken in de The Green Dragon. Mocht je in de souvenir shop een replica willen kopen van The Ring, kost dat trouwens 842 NZD :| Dus die heb ik natuurlijk gekocht.

Nou kinders at home, ik ga morgen beginnen met dit land te ontdekken. Ik gok dat ik jullie weer spreek als ik naar huis kom!!
En ja ik weet trouwens dat de titel van mn blog niet meer klopt... yvetinaussie&nieuwzeeland!!

Groetjeeees! xx

  • 11 April 2014 - 08:58

    Diana Van Der Keur:

    Hai Yvette, wat een belevenissen! De foto's op Facebook hadden al een goed beeld gegeven van wat je onderneemt, maar leuk om nu te lezen hoe je het allemaal zelf ervaart.
    Enne, een beetje jaloers word je er wel van hoor. Geweldig zo'n avontuur. Je bent trouwens op tijd uit Autralie weg, er komt nu een orkaan aan.
    Meis, nog hele fijne weken in Nieuw-Zeeland, we volgen je wel weer via de foto's. Liefs Diana.

  • 11 April 2014 - 13:02

    John Swarts:

    Hi Yvette,
    Mooie verhalen weer en de foto's die je op Facebook post laten zien in welk een mooie omgeving je verkeert. We vonden het heel erg leuk om een klein stukje van je reis live mee te maken. Waarschijnlijk hadden we zonder deze bijzondere reden nooit Sydney en de Blue Mountains met eigen ogen gezien.
    We kijken stiekem uit naar je thuiskomst want we vinden het gezellig als je iets dichter in de buurt bent.
    Maar eerst nog even 3 weken Nieuw Zeeland. Het zal moeilijk worden Hobbiton te overtreffen maar je gaat nog prachtige gebieden zien.
    Pas goed op jezelf en tot over een paar weken!
    Kus van je vader

  • 15 April 2014 - 18:38

    Peetje:

    Jeetje Y! Ik herken je straks niet meer terug, je slaapt buiten, gaat daar lkkr piesen in the jungle (lijkt lein wel :P) en slaapt in hostels waar de hygiene niet opperbest is! Hahaha whats gotting in to you!? Reizen opzich waarschijnlijk. Oooh het klinkt allemaal echt geweldig! Ik zie je zeker weer wanneer je terug betn, maar alsjeblieft denk nog niet aan thuis. Daar heb je straks nog alle tijd voor! Geniet van al het moois om je heen
    Dikkek uss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

6 maanden in Australie!

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 4390

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 31 Mei 2013

Trip door Australie

Landen bezocht: