Skydiven en koalas knuffelen - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Yvette Swarts - WaarBenJij.nu Skydiven en koalas knuffelen - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Yvette Swarts - WaarBenJij.nu

Skydiven en koalas knuffelen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

27 Februari 2014 | Australië, Gold Coast

Hi !!

Het is weer even geleden dat ik wat van me heb laten horen maar de tijd is voorbij gevlogen. Mijn 3 maanden werken zitten er zelfs al op wat betekent dat ik morgen Surfers Paradise zal verlaten. Eindelijk ga ik meer van dit land zien en kan niet wachten om nog 3 maanden hier te spenderen alleen dan zonder wekkers die om 6:00 uur 's ochtends afgaan en een lange pantalon aan in 35 graden.

Wel betekent dit dat ik waarschijnlijk 98% van de tijd zonder wifi zit en jullie misschien niet veel meer van me zullen horen, maar dat moet ik nog maar even afwachten.
Ik heb de eerste maand van mijn reis al helemaal geboekt zodat ik zonder zorgen kan relaxen en niet hoef na te denken over volgende bestemmingen, reispartners of hostels. Alles staat vast tot eind maart. Ik zal jullie hieronder even een klein overzichtje geven van mijn reisplan naar het noorden, wat de meeste van jullie misschien weinig zegt qua namen, maar voor de liefhebbers is het allemaal te google'n tegenwoordig.

Ik vertrek morgen, 28 feb, naar Brisbane waar ik 2 nachten zal blijven. Zondag zal ik dan doorreizen naar Noosa waar ik ook 2 nachten blijf. Daarna reis ik verder door naar Rainbow Beach. Ik verblijf hier in totaal 4 nachten, maar daarvan spendeer ik er 2 op Fraser Island. Dit is het grootste zandeiland ter wereld en 122 km lang. Ik ga een campingtour doen dus dat wordt lachen. Echt iets voor mij haha. Er schijnen daar extreem veel dingo's te zijn dus ik kan niet wachten om door een wolf look a like gewekt te worden.
Als ik dit overleeft heb ga ik weer met de Greyhound (bus waarmee ik reis) verder naar 1770/Agnes waters. Hier verblijf ik ook 5 dagen maar zal daarvan ook weer 3 dagen op een eiland daar dichtbij verblijven waar we leuk met een vliegtuigje voor 4 personen heen gaan. Het schijnt een soort onbewoond eiland te zijn waar je gewoon gedropt wordt met je rugzakje dus dat wordt ook een hele uitdaging. Fun !
Van 1770 ga ik een enorm stuk reizen naar Airlie Beach waardoor ik een nacht in de bus zal verblijven. In Airlie Beach blijf ik 4 nachten waarvan 2 op een zeilboot. Ik ga met de Atlantic Clipper naar de Whitsundays voor 3 dagen en 2 nachten. Dit is waar ik het meeste naar uitkijk. Schijnt zo enorm gaaf te zijn. Het is een eilandengroep in het Great Barrier Reef. Na deze zeiltrip reis ik door naar Magnetic Island waar ik 2 nachten blijf en daarna weer door naar Mission Beach. Hier blijf ik ook 2 dagen waarvan ik er 1 ga wild water raften. Ik dacht why not, ik heb het skydiven overleeft dus dit kan er ook nog wel bij.
De dag erna reis ik naar Cairns waar ik dan de 22e aankom. Ik verblijf hier tot het einde van de maand en zal daar mijn papa en mama weer zien na 4 maanden! Altijd leuk familie op bezoek :]
Dat is dus een beetje de planning voor mijn eerste maand. Daarna heb ik nog niks gepland maar mijn plan is om daarna door te vliegen naar Sydney en dan het zuiden af te maken naar Adelaide. Ik zal dan ook Melbourne bezoeken en de Great Ocean Road.
Aan het eind van april wil ik dan naar Nieuw Zeeland gaan om het noord en zuid eiland in een maand te zien. Maar dit kan allemaal nog veranderen.

Ik heb de laatste 6 weken in mijn nieuwe appartement echt een super leuke tijd gehad. Veel leuke dingen gedaan met mijn huisgenootjes en met collega's. Een van de hoogtepunten was natuurlijk toch wel het skydiven. Holy wat was dat eng haha. Maar zo blij dat ik het gedaan heb. 4,5 km was toch wel even wat hoger dan ik had verwacht en een minuut lang vrije val duurde langer dan ik had gedacht haha. Maar het was zo'n gave ervaring. Zou het zo weer doen. 4 minuten lang een super mooi uitzicht gehad over Byron Bay en gelukkig weer veilig geland na 5 minuten. Ik heb er een dvd bij gekocht die mijn sprong en alles er omheen weergeeft dus dat wordt lachen met zn allen als ik terug ben. Ik zie er een beetje excited en bang tegelijk uit ;p
Oh en wat veel vroegen, of het koud was, nee totaal niet. Het was echt super warm maar dat zal de adrenaline wel geweest zijn.
Hiernaast is mijn grote droom om een koala te knuffelen ook al uitgekomen. Ik zou er zo graag 1 mee naar huis willen nemen. Wat een uberschattige beestjes =D
Een kangaroo heb ik ook al gezien dus ik kan happy terug naar Nederland straks.

Ik heb mijn Australische fietsje vorige week verkocht. Met winst van 10 dollar haha. Goede zaken hier. Die kon natuurlijk helaas niet mee naar de volgende bestemming.

En het is hier nog steeds lekker 33 graden elke dag xD maar jullie hebben ook niks te klagen volgens mij. Geen sneeuw en geen temperaturen onder 0 ;] dus ik mis niks ;p

Nou lieve mensen, tot over een tijdje maar weer. Ik probeer af en toe wat te uploaden op facebook maar ik kan niks beloven.

Liefs en knuffel uit Aussie!!

  • 27 Februari 2014 - 08:56

    Diana:

    Hai Yvette, nou meid, ik lees het al, je hebt de tijd van je leven daar. Wat een geweldige plannen allemaal voor de komende tijd. Geniet maar van alles en we zijn benieuwd naar alle foto's en verhalen. Leuk dat je vader en moeder in maart ook daarheen komen, alvast een fijne tijd met elkaar! Enne, geen wifi is ook wel lekker rustig, past wel in de wereld waarin je straks zit. Liefs Diana

  • 27 Februari 2014 - 13:20

    John Swarts:

    Hi Yvette,
    Zo komt er heel snel een einde aan de eerste helft van je reis. De tijd vliegt want in mijn oor hoor ik nog de nagalm van je telefoontje "haal me maar weer op van Schiphol want ik kan niet mee" van 3 maanden geleden.
    En dan nu een paar maanden avontuur voor de boeg. Goed dat je voor een zekere vastigheid kiest want nu hoef je je geen zorgen te maken over waar je volgende week dinsdag slaapt of hoe je van A naar B komt.
    We kijken er naar uit om ergens in Cairns af te spreken en een klein stukje van je trip mee te beleven ;-).
    Kus van je vader

  • 27 Februari 2014 - 21:26

    Peetje:

    Heeey Y!
    Wat een supervette planning! Als ik volgend jaar ga dan knip en plak ik dit even. Raften, zeilen, strand, chillen.. klinkt heel naar ;)
    En die koala's zijn idd té schattig!!
    Veel plz alvast komende tijd, maar dat gaat wel goed komen. Hoor graag hoe camping life je bevalt ;)
    Misschien kom je straks wel terug en wil je niet meer anders haha!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

6 maanden in Australie!

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 4381

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 31 Mei 2013

Trip door Australie

Landen bezocht: