Nieuwe inwoner van Surfers Paradise - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Yvette Swarts - WaarBenJij.nu Nieuwe inwoner van Surfers Paradise - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Yvette Swarts - WaarBenJij.nu

Nieuwe inwoner van Surfers Paradise

Blijf op de hoogte en volg Yvette

31 Januari 2014 | Australië, Gold Coast

Hi lieve mensen thuis!

Sorry voor mijn lange afwezigheid, maar de tijd vliegt!
Ik ben hier nu alweer twee maanden en ik begin me al echt een local te voelen.
Ik kan bijna alle vragen van de toeristen beantwoorden over busroutes, locaties van pinautomaten en de dichtstbijzijnde supermarkt. Ook kom ik constant bekende tegen op de straat en ben ik vaste klant bij de supermarkt op de hoek.
De drukte op werk is wel iets aan het afnemen nu. Wel prettig dus dat ik nu ongeveer 30-40 uur werk ipv 55. Kan ik ook nog wat zien van de omgeving.
Dit aankomende weekend schijnt wel heel druk te worden door Chinese New Year. Er zijn hier nu immens veel Aziaten. We hebben zelfs speciaal voor Chinezen een Chinese menukaart nu. Fijn alleen dat ik het verschil niet zie tussen verschillende Aziaten dus ik geef ze constant aan Japanners, Koreanen en Taiwanezen. Oeps.

Wat de meeste denk ik nog niet weten is dat ik ben verhuist in de 2e week van januari. De grootste reden hiervoor was toch wel de afwezigheid van mijn huisgenoten. Ze waren vaak weg omdat ze zomervakantie hebben en ik ben iemand die echt gezelschap nodig heeft. Daarnaast is het nu ook niet bepaald vervelend dat ik in 5 min naar werk kan lopen. Ik woon nu midden in het centrum van surfers paradise en deel mijn huis met 1 Zwitsers meisje en 2 Japanse meisjes van mijn leeftijd. Ze werken en studeren dus ze zijn dezelfde uren als mij thuis. Ze zijn echt superleuk dus heb totaal geen spijt van mn beslissing om te verhuizen. Ik bespaar er zelfs ook nog aardig wat geld op.
Verder leer ik door mn huisgenoten ook de Japanse cultuur een beetje kennen. We hebben een avond met zn vieren Japans eten gemaakt. Dus ik ben nu master in dumplings vouwen.
Met het Zwitserse meisje moesten we natuurlijk fanatiek mee naar een pub om de Australian Open finale te kijken om de Zwitser Wawrinka aan te moedigen.

In mn vrije tijd heb ik nu ook al wat meer uitstapjes gedaan. Ik ben naar Byron Bay geweest, een super mooi kustplaatsje en het meest oostelijke punt van Australië. Het ligt ongeveer 90 minuten onder de Gold Coast. Het is een echt hippie plaatsje, overal peace tekens en hippiewinkeltjes. Daarna landinwaarts een super mooie trip gemaakt door de bergen naar het plaatsje Nimbim. Dit is echt zo'n plek waar je moet zijn geweest om te geloven hoe het er aan toe gaat. Het is een lange straat met cafes en winkeltjes. Alle inwoners zijn high van de marihuana en cannabis en staren je wazig aan. De enige woordenwisseling die ik daar heb gehad was of ik spul van ze wilde kopen. De menus in de cafes bestaan ook voornamelijk uit spacecake en koffies met 20 shots. Apart en ik vraag me serieus af wat die mensen doen in hun leven haha. Ik heb clean het stadje weer verlaten met een tas vol marihuana natuurlijk.
Ook ben ik een dagje naar Mount Tamborine geweest. Super mooi regenwoud 90 min landinwaarts. Je kunt hier mooie wandeltochten maken langs watervallen en gebergten. Ook vond ik hier een Dutch cafe met een menukaart vol kroketten, oliebollen en poffertjes. Ook was er een winkeltje met drop, vlokken en klompen aanwezig. Ik heb niks gekocht maar was toch even een thuisgevoel hier zover weg. Ik heb wel een uur nodig gehad om de Australische jongen uit te leggen wat alles was.
Zondag ben ik een dag vrij en dan ga ik met diezelfde jongen en mn huisgenoten naar Coolangatta, een kust plaatsje 30 min naar het zuiden.
Dus ik heb nu al iets meer gezien dan het strand van Surfers Paradise. Ik heb trouwens nog steeds niet gesurft maar er schijnen betere plekken voor te zijn dus ik ga dit tijdens mijn trip naar het noorden doen.
Ook staat skydiven in de planning, misschien zelfs al over 2 weken in Byron Bay met een collega.

Ik heb trouwens een verklaring voor het feit dat er niks op tv is hier in Australië, het is zomervakantie. Duuuh er is natuurlijk ook niks boeiends op tv in juli en augustus in Nederland. Godzijdank zijn de scholen weer begonnen en is er voor een lazy en bewolkt dagje als vandaag weliswaar een leuk programma op tv xD

Mijn nieuwjaar was trouwens leuk! Vuurwerk gekeken op het strand en daarna uitgeweest. Jammer alleen dat mn wekker om 6:30 ging voor werk.
Ook heb ik eindelijk The Hobbit gezien. Amazing!! Kan niet wachten tot film 3 haha.
Begin januari ook mijn eerste barbecue gehad met het Nieuw-Zeelandse meisje en haar vriendinnen, dus ik ben nu een echt Aussie!

Het feit dat ik nu in 5 min naar werk loop lijdt er helaas wel toe dat mijn fietsje wegroest in de garage. Wel een veilig idee dat ik niet meer aan de verkeerde kant van de weg rij en vooral het zonder helm fietsen. Vorige week toevallig iemand een boete zien krijgen. Dat heb ik toch mooi 1,5 maand ontlopen.

Met de kakkerlakken in mijn oude appartement is het helaas niet goed afgelopen. Ze zijn overleden. Triest maarja, er zijn er gelukkig genoeg van in Australië. Ik ben er al zo aan gewend dat ik niet meer begin te gillen als ik ze zie. Hagedissen zijn zelfs welkom. Ik begin een held te worden !

Ik vind dit wel weer lang genoeg voor nu ;p
Bedankt trouwens voor alle leuke en lieve reacties en likes op Facebook. Sorry dat ik niet altijd antwoord maar ik waardeer het zeer xD
En omdat te tonen even wat antwoorden op vragen op Facebook.
Voor Diana en Gineke, het is hier soms net iets te heet, maar het is wel uit te houden so far. Wel rot om te werken in een blouse met lange mouwen op van die extreem hete dagen maar lang leve de airco! Maar de koffie's gaan er bij de mensen wel in op dagen van 35 graden. Ik bestel ze ook vaak maar heb vaak na 2 slokken al spijt. De iced coffees zijn ook erg populair hier. Die bestaan uit espresso, melk, vanille ijs en slagroom. Yummeh !
Oh en Gineke, er zijn hier veel haaien ja, maar gewoon tussen de vlaggetjes zwemmen en zwaaien naar de lifeguard en you'll be fine xD

Foto's zijn deze keer even afwezig, maar ik gok dat iedereen die al heeft gezien op Facebook.

Liefs,
Yvette

  • 31 Januari 2014 - 14:58

    Regina Ananias:

    Hoi Yvette,

    veel plezier in Surfers Paradise!
    Wij vonden deel 2 van The Hobbit nog beter als de eerste,
    wat een onverwacht einde ineens (What have we done?).
    Grrrr, hadden wij, weer een jaar wachten :)

    Geniet van alles en groetjes,

    Oom Peter, tante Regina en Daniela xxx

  • 31 Januari 2014 - 23:34

    John Swarts:

    Hi Yvette,
    Leuk om je verhalen weer te lezen en hoewel je nog in het plaatsgebonden gedeelte van je trip zit maak je toch al het nodige mee. Skydiven.... ook zoiets wat je hier waarschijnlijk nooit zou hebben gedaan.
    Net zoals diepzeeduiken, bungee jumpen en zwemmen met haaien om nog wat tips te geven.
    We zien de foto´s wel t.z.t.
    Goed dat je bent verhuisd naar een handigere locatie. Kunnen we binnenkort weer een iPad-rondleiding krijgen?
    Pas goed op jezelf en tot hoors/ziens.
    Kus van je vader

  • 12 Februari 2014 - 12:12

    Peetje:

    Heey y!
    Wat goed om te horen zeg, en jij een held met insecten, ik ken je niet meer terug!!
    Wel fijn dat je verhuizing zo goed is bevallen... is toch ff risicootjes!
    Ik zou hetzelfde hebben hoor met de menu's hahaha, maar ja, lief lachen en ze vinden het alweer prima toch?
    Neem jij nu je huisgenootjes mee naar piet kroket om de nederlandse schaatsers aan te moedigen tijdens de winterspelen, we gaan gooehooeeed!! :D
    Ik wacht op al je spannende verhalen als je gaat duiken, springen, vliegen, zwemmen, stunten en hiken!
    Volgende week ga ik nog even de sneeuw opzoeken!
    Kusss (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

6 maanden in Australie!

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 4376

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 31 Mei 2013

Trip door Australie

Landen bezocht: